|
Gry towarzyskie - Wybrany produkt w sklepach |
|
|
Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji) |
Strona 1 |
Opis: Agricola Sklep: Kameleon Agricola
Świetna gra symulacyjno-strategiczna
|
Wydanie polskie
|
|
Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).
Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny , może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.
Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można było rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska , na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze.
Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny.
Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 169 różnych kart Pomocników i 149 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz rodzinnym (uproszczonym) zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.
W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność - zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola świetnie skaluje się od 2 do 5 graczy, a nawet pozwala na rozegranie samodzielnej gry (także w formie "kampanii")!
Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2009, otrzymując zarówno główną nagrodę (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczyprzyznawane w otwartym plebiscycie przez czytelników serwisu Gry-Planszowe.pl.
Inne nagrody zebrane przez grę:
2009 Gra Graczy - Gamesfanatic.net
2009 Golden_Ace, Special Jury
2008 BoardGameGeek Golden Geek
2008 Spiel des Jahres Winner, Special Prize for Complex Game
2008 J.U.G. Winner, Game of the Year
2008 Deutscher Spiele Preis Winner, Game of the Year
2008 International Gamers Award Winner, General Strategy/Multi-player Game
2008 Hra roku Winner
2008 Spiel der Spiele (Austria) Spiele Hit für Experten
2008 Tric Trac d'or, Winner, Game of the Year
2008 Jda "Juego del Año en España" Winner
2007 Meeples' Choice Award Winner
Liczba graczy: |
1 - 5 osób |
Wiek: |
od 12 lat
|
Zawartość pudełka:
9 dwustronnych plansz
138 znaczników zasobów
36 żetonów żywności
54 figurki zwierząt
25 znaczników członków rodziny
75 ogrodzeń
20 obór
24 żetony chat
33 żetony kamiennego domu / zaoranych pól
3 żetony gość / żądanie
9 żetonów mnożenia
1 notes do punktacji
1 instrukcja
1 znacznik gracza startowego
360 kart
|
Do tego produktu nie napisano jeszcze opinii
|
|