Jest rok 2000 p.n.e. Na północy Mezopotamii pojawia się nowe imperium.
Nomadyczne plemiona zbierają się pod przywództwem Assur, miasta-państwa oddanego kultowi potężnego górskiego bóstwa. Życie na pustyni jest jednak niebezpieczne i zanim zacznie się rządzić światem, trzeba jeszcze nauczyć się przeżyć...
Gracze wcielają się w role wodzów nomadycznych plemion. Przemierzają pustynię, by odnajdywać żywność, a także budować studnie i zigguraty. W trakcie trzech składających się na grę okresów panowania starają się rozciągnąć dominację swego plemienia na całą Asyrię.
Liczba graczy:
2 - 4 osoby
Wiek:
od 12 lat
Zawartość pudełka:
1 plansza;
40 znaczników wiosek (chatek) w 4 kolorach;
16 podstaw zigguratów w 4 kolorach;
16 środkowych kondygnacji zigguratów w 4 kolorach;
16 dachów zigguratów w 4 kolorach;
16 żetonów w 4 kolorach;
16 małych żetonów w
kolorze szarym (studnie);
54 karty (40 x Żywność, 9 x Ekspansja, 1 x Premia, 4 x Rola);
instrukcja.