Opis: Carcassonne Sklep: Kameleon OPIS GRY
Carcassonne nie jest typową grą planszową. Należałoby ją zaliczyć raczej do gatunku gier kafelkowych. Gracze, bowiem po kolei dokładają kawałki (kafelki) terenu budując z nich miasta, klasztory, drogi i pola.
Każdy z graczy po dołożeniu kafelka lądu może na nim umieścić jednego ze swoich 7 poddanych. To gdzie go umieści ma kluczowe znaczenie dla rozgrywki. Otóż umieszczając poddanego na fragmencie miasta czyni go rycerzem, drogi złodziejem, pola chłopem, a w klasztorze ; mnichem. Oczywiście za każde zagranie jest przyznawana pewna ilość punktów. Gdy wszystkie kafelki zostaną dołożone gra dobiega końca, a punkty są podliczane. Ten kto zdobędzie ich najwięcej wygrywa.
Kluczowe znaczenie dla rozgrywki ma decyzja gdzie umieścić swojego poddanego. Mamy ich tylko
7 i powracają do naszej puli tylko wówczas jeżeli obiekt na którym stoją jest w pełni ukończony. Nieukończone miasta, drogi, klasztory blokują nam poddanych do momentu zakończenia rozgrywki, uniemożliwiając zdobywanie punktów.
Gra ma bardzo proste zasady, a jednocześnie jest niesamowicie grywalna. Jest to jedna
z najlepszych wielopokoleniowych gier rodzinnych. Wyśmienicie sprawdza się czasie rodzinnych spotkań. Znakomita na prezent! Dobra w deszczowe dni na feriach i koloniach. Znakomicie integruje towarzystwo i „przełamuje pierwsze lody” przy zawieraniu nowych znajomości! Przy tym podoba się każdemu – bez względu na płeć, wiek i doświadczenie w grach towarzyskich!
O popularności Carcassonne świadczy mnogość przyznanych jej nagród oraz ilość wydanych (wciąż wychodzą nowe) dodatków i rozszerzeń.
Carcassonne zdobyła następujące nagrody i wyróżnienia: Gra Roku 2001 w Niemczech; Deutscher SpielePreis: 1 miejsce w 2001 roku; International Gamers Awards – nominacja do Najlepszej Gry Strategicznej Roku 2001.
Gra zawiera polską instrukcję i do rozgrywki nie wymaga znajomości języka niemieckiego.
PUDEŁKO ZAWIERA:
72 kafelki lądu (włączając 1 startowy kafelek, różniący się tylną stroną) przedstawiające segmenty miast, dróg, pól i klasztory
40 poddanych w 5 kolorach. Każdy poddany może zostać użyty jako rycerz, złodziej, chłop lub mnich. Po jednej z figurek poddanych każdego gracza wykorzystuje się jako znacznik punktów.
1 ścieżka punktów, używana do zaznaczania punktów graczy
instrukcja
|