Opis: Dust Sklep: Aratak Centrum Rozrywki Dust
Dust jest strategiczną grą planszową dla od dwóch do sześciu graczy,
opowiadającą o konflikcie i kontroli w alternatywnym świecie
science-fiction. Charakteryzuje się płynną, elegancką mechaniką oraz
rozległym, epickim rozmachem, a także wspaniałą oprawą graficzną
autorstwa Paolo Parente.
W roku 1938 naukowy statek Schwabenland, z łopoczącą na gwałtownym,
mroźnym wichrze niemiecką barierą, dotarł w sekretnej misji do
północnego koła podbiegunowego. Nawet dziś nikt nie ma pewności na czym
konkretnie polegało pierwotne zadanie, lecz to, co odkryto, wprawiło w
osłupienie cały świat.
Powróciwszy do swej ojczyzny, Schwabenland przywiózł relikty z
obcego statku kosmicznego oraz członka jego załogi… wciąż żywego! Gdy
świat popadał dalej w otchłań globalnego konfliktu, ekipa starannie
dobranych naukowców w ukryciu badała potencjalne możliwości
zastosowania arktycznych odkryć do celów wojskowych, lecz ich sekret
nie utrzymał się długo.
Wkrótce rozpoczęła się podziemna wojna, tocząca się równolegle do
zmagań na otwartej przestrzeni. Szpiedzy przeprowadzali tajne operacje,
starając się skraść kontrolę i zrozumienie obcej technologii.
Najbystrzejsze umysły świata głowiły się nad nową nauką, odkładając na
bok badania mogące doprowadzić do broni atomowej.
Nie minęło wiele czasu, zanim do naukowców nie dołączyli okultyści
oraz znawcy starożytnych religii. Owi ezoteryczni myśliciele doszli do
przekonania, iż nowe odkrycia były w jakiś sposób powiązane ze
starożytną opowieścią o "Vrill Kultur". Ta mityczna, zapewne mocno
zaawansowana cywilizacja zniknęła w pradawnej przeszłości równie
zwinnie, jak jeleń znika w lesie.
Wkrótce na badania teoretyków rzucił więcej światła obcy podróżnik.
Doszli do zrozumienia, iż Vrill Kultur nie było cywilizacją, lecz
niesłychanie potężnym źródłem energii. "VK", które dawało się wydobywać
jedynie w pewnych lokalizacjach rozsianych po całej kuli ziemskiej,
było tak rzadkie i cenne, iż obcy ryzykowali podróże międzygwiezdne,
aby je zdobyć.
Do czasu jak poznano lokalizację złóż VK i rozpoczęto wydobycie,
naukowcy odkryli wiele sposobów wykorzystania go na polu bitwy.
Geograficzne rozłożenie złóż VK postawiło na głowie cały istniejący
system sojuszy i koalicji. Geopolityczna równowaga całej planety
stanęła na ostrzu noża.
Historia została zapisana na nowo. Teraz, u zarania nowej ery, pojawiają się nowe strategie, nowa broń, nowe armie.
Rozpoczyna się Dust.
Zawartość pudełka:
Dwie odrębne instrukcje, które zawierają pozwalające na szybka
rozgrywkę zasady „Premium” oraz szerzej zakrojone zasady „Epickie”.
Jedna plansza
45 bogato ilustrowanych kart
10 specjalnych kości bitewnych
25 żetonów
3 karty pomocy gracza
Ponad
800 plastikowych figurek (w tym: 24 centra produkcyjne, 6 zestawów
jednostek armijnych w sześciu różnych kolorach, każdy z nich
zawierający - 60 czołgów, 20 mechów, 20 myśliwców, 15 bombowców, 15
okrętów podwodnych)
|