Opis: Gipf Sklep: PLANSZOWE.EU Gipf ma miejsce przed Wielkim Wybuchem.... Wtedy nie było jeszcze niczego: ani czasu, ani przestrzeni, ani materii... absolutnie nic, tylko potencjał, od którego wszystko wzięło swój początek. Bez tego potencjału, nie byłoby Wielkiego Wybuchu, ani niczego o istnieniu czego wiemy i mamy świadomość w obecnym czasie. Grający w "Gipf" reprezentują ten potencjał; pionki zwycięzcy symbolizują przyczynę Wielkiego Wybuchu, początku wszystkiego – również wszechświata, który nieustannie rozszerza się od tamtego punktu. Wciąż dalej, i dalej...
"Gipf" jest grą logiczną dla dwóch graczy opartą na klasycznej koncepcji: gracze w turach, wprowadzają jednego pionka do gry, aż do ustawienia czterech w szeregu. Gdy tak się stanie, wtedy gracze usuwają swój rząd pionków i zdobywają wszystkie pionki przeciwnika, które stanowią jego przedłużenie. Taka zasada zdobywania pionków za każdym razem prowadzi do zupełnie nowej sytuacji na planszy.
Celem gry jest ustawianie kolejnych rzędów złożonych z przynajmniej 4 pionków własnego koloru
i zdobywanie pionków przeciwnika tak, aby w efekcie końcowym nie miał on już możliwości wprowadzenia do gry żadnych pionków.
W 1998 roku gra "Gipf" została uznana przez Games Magazine najlepszą abstrakcyjną grą strategiczną.
"Gipf" jest samodzielną grą, i przede wszystkim tak powinien być postrzegany. Poza tym jest to również nazwa projektu, którego "Gipf" jest najważniejszym elementem. Projekt ten składa się
z serii gier i dodatkowych elementów, które umożliwiają łączenie ze sobą różnych gier, dzięki czemu, to sami gracze decydują w co tak naprawdę będą grali.
PUDEŁKO ZAWIERA:
plansza do gry
18 białych pionków
18 czarnych pionków
instrukcja
Gatunek:
gry planszowe
Rodzaj gry:
logiczne
Liczba graczy:
2
Wiek graczy:
od 9 lat
Czas gry:
20 - 40 min.
Edycja:
angielska
Instrukcja:
polska |