Opis: Manila (edycja polska) Sklep: PLANSZOWE.EU Jest rok 1821. Od 250 lat Filipiny znajdują się pod panowaniem królów Hiszpanii. Jednak, tak naprawdę Hiszpanie nie kontrolują wszystkiego. W cieniu ich kolonialnej władzy nieposłuszni Filipińczycy rozwinęli potajemny handel morski z sąsiednimi wyspami i kontynentem azjatyckim. Przemytnicy upychają na swoje niepozornie wyglądające łodzie i delikatne bambusowe barki gałkę muszkatołową, jedwab, jadeity i żeń-szeń, z którymi wyruszają na morze, aby przemycić je do Manili.
Sukces nie jest jednak pewny, ponieważ ani łodzie, ani kapitanowie nie są dobrze przygotowani do tych wypraw. Gdyby tego było mało, w zatoce kryją się piraci, którzy czekają tylko, aby obrabować łodzie, które nie zdołają przed nimi uciec. Biorąc pod uwagę te wszystkie niebezpieczeństwa, wysokie ceny obowiązujące na czarnym rynku w Manili, nie dziwią nikogo. Handlarze wykorzystują swoich popleczników, którzy mają dopilnować, aby towar dotarł właśnie do nich; przekupują kapitanów, aby pozbawić przeciwników ładunku i ubezpieczają swoje łodzie na wypadek nieszczęść. Kilku bogatych przedsiębiorców wynajmuje piratów, którzy atakują łodzie przeciwników, co bardzo pomaga
w interesach.
Rozgrywka składa się z kilku rund (nazywanych wyprawami). Podczas każdej wyprawy 3 łodzie zostają załadowane towarami i wyruszają do Manili. Ruch łodzi opiera się na rzucie odpowiednimi kośćmi (do każdego towaru przypisana jest jedna kość). Szanse na dotarcie łodzi do celu są różne
i poszczególne towary dadzą różne zyski. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z dwoma kartami własności i 30 PESO.
Na początku każdej wyprawy gracze licytują stanowisko zarządcy portu. Jest ono bardzo istotne, ponieważ to właśnie zarządca portu może zdecydować, które towary zostaną załadowane i skąd wyruszą łodzie, dając im w ten sposób określone ułatwienia. Zarządca portu ma również możliwość zakupu nowych towarów w ramach inwestycji. Po tym, jak zarządca wypełni swoją rolę, wszyscy gracze wynajmują pracowników (pionki), którzy pomogą im zarobić pieniądze na danej wyprawie.
PUDEŁKO ZAWIERA:
plansza do gry
3 łodzie
20 pionków wspólników
4 żetony ładowni
4 kostki
4 znaczniki wartości towarów
20 kart udziałów
48 monet
instrukcja
Gatunek:
gry planszowe
Rodzaj gry:
rodzinne
Liczba graczy:
3 - 5
Wiek graczy:
od 10 lat
Czas gry:
60 min.
Edycja:
polska
Instrukcja:
polska |